Cas 2 PRESENTACIÓ DEL PROPI aprenentatge
|
||
Síntesis
|
||
Com superar
amb èxit l’assignatura de Noves Tecnologies de la Informació en Educació de
la UOC com a part integradora i essencial de la meva formació com a
psicopedagoga i mestra d’anglès a primària.
Com una
assignatura com aquesta pot fer un ús brillant i integrador de les noves
tecnologies a través del veritable aprenentatge significatiu!
|
||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
Context
General
|
||
Experiència
en ensenyament
|
5 anys com a mestra d’anglès
(coordinadora del departament d’anglès a primària i del Projecte d’Escola
Multilingüe)
Experiència a la UOC des de 2012
|
---
|
Experiència
/ Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Nivell bàsic d’usuari però per motius
laborals poc a poc he anat fent tastets creant un bloc d’anglès pels alumnes
en el qual m’he anat barallant per aprendre a penjar vídeos dels alumnes fent
activitats, àudios de diàlegs, links de internet...
|
---
|
Tipus
d’escola
|
Concertada
(etapa primària)
|
|
Localització
del centre
|
Barcelona, Nou Barris
|
---
|
Connexió
|
Internet.
|
---
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
PC i impressora amb escàner, tlf mòbil
amb càmera.
|
---
|
Situació
sòcio - econòmica dels alumnes
|
Classe mitja
|
---
|
Context de la història o cas
|
||
Nivell dels alumnes
|
-
-Postgrau en Educació Plurilingüe el 2011 per la UB-IL3
(semipresencial-online).
-Diplomada en Magisteri (llengua anglesa) 2011.
-Cambridge Advanced English Certificate, 2006.
-TEFL (Teaching English as a foregin Language) 2006, University of
Bedfordshire.
|
---
|
Àrea / unitat
|
Noves Tecnologies
|
---
|
Fites en la història
|
||
Activitats planificades a la sessió o
unitat
|
Coneixements
previs: Avaluació inicial i un mapa conceptual.
Activitat
2: debat al campus sobre sobre ciència,
tecnologia, societat i eduació i compartició de les conclusions i experiència
al blog individual creat per l’assignatura.
Avaluació
d’un company..
Activitat
3: Realització d’un nou mapa conceptual, aquesta
vegada fent servir una eina més sofisticada com el cmpatools sobre el canvi
en els conceptes com tecnologia, educació... i compartició al bloc +
autoavaluació.
Activitat 4: Projecte final partint de
la base d’un problema real en la nostra tasca educativa i elaboració d’un
informe, compartició al bloc de les experiències, al campus compartició de la
fitxa i les evidències i reflexió final amb conclusions.
Cas: Presentació del
projecte final i del propi procés d’aprenentatge amb l’assignatura en forma
de cas i compartició al bloc personal.
Autoavaluació i
avaluació d’un Company.
|
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Els descrits al pla docent:
“Anàlisi
argumentada de les causes, conseqüències i postures quotidianes davant la
relació i implicacions
entre
Ciència, Tecnologia i Societat.
●Identificació de les diferents
maneres de concebrela Tecnologia Educativai les seves conseqüències, límits i
potencialitats.
●Coneixement de les bases de
fonamentació dela Tecnologia Educativai de les tecnologies en l'educació
●Anàlisi de les
característiques comunicatives de les situacions d'ensenyament i aprenentatge
mediades per
TIC y planificació de les
condicions més favorables per a l'aprenentatge.
●Representació gràfica un
sistema conceptual complex per mitjà d'eines digitals especialitzades.
●Compartició del propi
coneixement al voltant d'experiències i recursos vinculats ambla Tecnologia
Educativa.
●Argumentació sobre la
consecució o no de canvi conceptual
●Experimentació de
l'aprenentatge basat en casos i valoració del procés de construcció
d'aprenentatge que
pot fomentar.
●Anàlisi de processos
d'argumentació en discussió on-line i valoració del procés de construcció
d'aprenentatge que pot
fomentar.
●Identificació de problemes de
la vida quotidiana susceptibles de constituir-se en desencadenant
d'activitats d'aprenentatge significatiu
situant-se des de la perspectiva del psicopedagog.
●Disseny, desenvolupament,
implementació i avaluació d'un projecte relacionat amb la funció del
psicopedagog i que incorpori
l'ús efectiu de la tecnologia-
●Il¿lustració del procés o
resultats d'una activitat d'ensenyament aprenentatge per mitjà de recursos
digitals
●Compartir digitalment les
evidències que mostren el desenvolupament i consecució d'aquestes
competències en forma de
portafoli.
|
---
|
Tipus d’activitat
|
-Activitats d’aprenentatge significatiu utilitzant les noves tecnologies
i reflexionant i autoavaluant el propi aprenentatge i el dels companys.
-Activitats dinàmiques i debats al fòrum i al campus virtual de la UOC
|
---
|
Activitats de la història o cas
|
||
Tecnologies utilitzades
|
Ordinador,
campus virtual, cmaptools, escàner i càmera digital
|
|
Raó per la qual la fa servir
|
S’entén la tecnologia com a part d’una educació “comunicacional”
que funciona gràcies a la interacció dels seus agents considerant la TE com a
part de les interaccions essencials no per la mera transferència
d’informacions sinó perquè se’n fa un ús significatiu.
|
---
|
Naturalesa de las activitats (tasques
cognitives a realitzar)
|
Tasques que impliquen reflexió, lectura individual de molts articles i
fonts diferents, compartició d’idees de forma argumentada (argumentació i
fonamentació de les tesis)..
|
---
|
Dificultats trobades
|
La mala connexió o eines 3.0 al meu abast. La dificultat en resoldre
alguns problemes tècnics però finalment m’he anat ensortint!.
|
---
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
Col·laboració entre companys al campus, fòrum i amb el consultor.
|
---
|
Rol del professor
|
Guiava, encenia els debats i provocava la reflexió i la compartició d’idees
així com l’ajuda entre iguals per resoldre els nostres problemes.
|
---
|
Rol de l’estudiant
|
Centrat en l’alumne, interacció constant, autònom, reflexiu i explorador
de noves dimensions de l’aprenentatge i la cooperació.
|
---
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Finalment he estat capaç de portar el bloc, de fer les tasques i resoldre
els petits i grans problemes que m’he anat trobant així com resoldre i ajudar
a alguns companys al fòrum.
|
---
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
Com que en tot moment s’ha partit de la pròpia experiència he estat capaç
de fer-la créixer exponencialment gràcies a la reflexió i la comparació amb
les meves idees prèvies i com aquestes s’han vist transformades després de
les lectures i les tasques assignades.
|
---
|
Lliçó apresa pel professor
|
L’aprenentatge significatiu fa que integrem molt més els nous conceptes.
Les noves tecnologies són molt més que utilitzar el projector o un
processador de text. Transformen, ajuden, integren i en ocasions simplifiquen
i reorganitzen el nostre coneixement i el nou que anem adquirint.
|
---
|
martes, 13 de enero de 2015
Cas 2. Experiència personal.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario