domingo, 9 de noviembre de 2014

ACTIVITAT 3. INFORME DE SÍNTESI I MAPA CONCEPTUAL INTEGRAL

Hola!

Ja torno a ser per aquí! Aquesta vegada per reflexionar sobre una activitat molt interessant que hem fet. Es tractava d'elaborar un informe de síntesis i una autoavaluació així com una reflexió sobre el canvi conceptual propi després d'haver realitzat les lectures, el debat i un nou mapa conceptual.

Aquest és el meu mapa conceptual a dia d'avui. Diferent al primer oi?




Personalment si que he viscut un canvi conceptual en diferents aspectes que he analitzat en elmeu informe com ara els conceptes de Ciència, Tecnologia i Societat. Si mirem el meu mapa conceptual inicial ja que sí bé jo entenia aquests tres conceptes en paral·lel (estan els tres col·locats en la mateixa franja del mapa conceptual) és la tecnologia la que està al centre d’aquest i la que ajuda a millorar la ciència i ajuda a millorar la societat i és a l’hora la ciència la que millora i desenvolupa la tecnologia i la societat la que simplement vaig situar com a demandant d’aquesta tecnologia. Clarament una concepció força naive i poc reflexiva. La societat és més que una receptora i demandant de tecnologia, és la interacció d’aquesta juntament amb els avenços de la ciència  i la interacció també amb la pròpia tecnologia que s’intenta millorar, progressar i resoldre problemes específics que fan que la tecnologia avenci alhora que avancen també la ciència i la societat mateixa. És a dir, ara entenc tal i com la CTS apunta que és la influència conjunta d’aquests tres conceptes i la seva interacció en un context específic les que fan que hi hagi innovació tecnològica i al mateix temps aquesta està condicionada per les circumstàncies de la mateixa societat i la ciència d’aquell moment concret. La tecnologia no és una ciència aplicada ni la ciència un coneixement purament teòric.

Penso que ha estat una activitat força enriquidora en la que puc millorar la meva participació al campus virtual i ajudar més als companys, tot i que la falta de temps no m'ho permet gaire tot i que jo tingui la predisposició.




1 comentario:

  1. Irene, tal i com exposes, jo també considero que aquesta activitat ha estat força enriquidora, més aviat..molt!. Al principi no sabia ni com agafar-la, però amb el dia a dia i l'ajuda dels companys/es i el consultor, penso que ens hem pogut ensortir. Realment el mapa és força diferent al mapa inicial, i si li poses diferents colors, encara ho seria més.

    Sort en la darrera activitat!

    ResponderEliminar